Sveika dieta tiks kiekvienam

Ar sąvoka „sveika dieta“ yra tik utopija, ar realu, kad, laikantis dietos, mityba gali būti visavertė? Pabandysime pasiaiškinti, kokių dietų laikytis, kad jos nekenktų sveikatai ir nežalotų organizmo. Gausu pačių neįprasčiausių dietų, kuriose rekomenduojama valgyti vien grikius, sriubas, vaisius ar tik daržoves. Tačiau, prieš imantis bet kokios dietos, reikėtų nuodugniai ištirti, kokį maistą tą dietą sudarę dietologai rekomenduoja vartoti. Žinoma, dietas siūlo ne tik patyrę mitybos reikalų ekspertai, tačiau ir paprasti eiliniai piliečiai, nelabai ką nusimanantys apie maisto derinimo taisykles ir apie žmogaus organizmui būtinų kasdien gaunamų maisto medžiagų kiekį. Sveika dieta turi padėti numesti svorio ir atsikratyti nuodingųjų medžiagų, o ne dar labiau paskatinti organizmą kaupti riebalus.

Pirmoji klaida, kuri dažniausiai daroma dietų sudarytojų – tai raginimas atsisakyti pusryčių. Tokios dietos apraše nurodoma, kad pusryčiams turėtumėte išgerti tik puodelį kavos ar arbatos. Pusryčių metu maistas geriausiai įsisavinamas ir greičiausiai suvirškinamas, o energija, kurią gauname pavalgę pusryčius, suteikia galimybę būti darbingiems ir nekęsti alkio. Tikrai sveika dieta niekada nebus sudaryta tokiu principu. Antra, tikrai veiksmingoje dietoje mažiausios ir nekaloringiausios maisto porcijos paliekamos vakarienei, nes prieš miegą organizmas ilsisi, o, pavalgius vėlai, dažniausiai maistas skrandyje pasilieka iki pat ryto ir virškinamasis traktas apsunkinamas. Taigi taisyklingai subalansuota ir sveika dieta negali „reikalauti“, kad vakarienei valgytumėte mėsą, kiaušinius, grybus ir panašius produktus.

healthyfood[1]

Kaip jau minėta, gera dieta sudaryta taip, kad žmogus gautų visų reikiamų medžiagų. Taigi čia turi būti gausu grūdinių produktų, rupios duonos, vaisių ir daržovių, žuvies, tam tikros mėsos rūšių, pavyzdžiui, jautienos išpjovos ir vištienos krūtinėlės. Kažin, ar sveika dieta pasiūlys keptus ir aliejuje virtus patiekalus – greičiau produktai turėtų būti verdami įprastu būdu, verdami garuose arba troškinami. Dietos veiksmingumu vertėtų suabejoti ir tada, kai tarp kasdienių patiekalų ir produktų randate saldumynų, bulvių patiekalų, miltinių patiekalų, riebios mėsos valgių, alkoholio, cukraus ir panašiai. Taigi mitybos ir sveikos gyvensenos ekspertai pataria stačia galva nepulti laikytis dietų – verčiau subalansuoti mitybą ir sportuoti.

One thought on “Sveika dieta tiks kiekvienam

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.